Úti beszámoló Erdélyből

1.nap

Június 2-án, hétfőn este indultunk, elköszöntünk izguló szüleinktől, mi is izgatottak voltunk, arra gondoltunk, milyen lesz Erdélyben. Álmosan, törődötten kikászálódtunk az első pihenőnél, óriási hegyek között megbúvó tórendszert láttunk, felejthetetlen látvány volt a „köd tó” Királyhágón. Kolozsvár következett.A Szent Mihály templom közelében Fadrusz János Mátyás király szobra található.

Jártunk Mátyás király szülőházánál is. Sétáltunk a városban, felkerestük a Református kollégium épületét, megcsodáltuk a Bánffy palotát, így jutottunk el a Házsongárdi temetőbe. A parajdi sótelep Európa legnagyobb sótartaléka. Természetesen megnyalogattuk a sós falat és nagyon kicsinek éreztük magunkat a hatalmas boltozat alatt. Majd indultunk tovább Farkaslakára, ahol megnéztük Tamási Áron szobrát. Székelyudvarhelyen az Emlékezés Parkjában elénekeltük a Székely himnuszt.
Városnéző sétánkon Láttuk a Megyeházát, a Millenniumi Székely-emlékművet, Református templomot, Székely Támadt várat, Benedek Elek Tanítóközpontot. Végre Zeteváraljára, a szállásunkra értünk.

2. nap

Reggel nehezen keltünk, első utunk a helyi általános iskolába vezetett. Körbenézhettünk a termekben és az épületben. A gyerekek szívélyesen fogadtak bennünket, a kisebbek azonnal szóba elegyedtek velünk, az idősebbek kicsit tartózkodóak voltak. Az iskola sokkal kisebb, mint a miénk. A Hargitára két traktor húzta szekéren jutottunk fel. A Madarasi-Hargita legmagasabb csúcsa 1801m.
Siettünk vissza a társiskolánkba, ahol műsorral vártak ránk, amit megilletődve hallgattunk, majd focimeccset vívtunk. Busszal közelítettük meg zetelaki víztározót, a földalatti alagutakban is jártunk. Hazaérve gyorsan ünneplőbe öltöztünk, hogy a szemben lévő templom előtti emlékműnél megtartsuk az ünnepélyünket a nemzeti összetartozás napja alkalmából.

Nagyon meghatódtunk, hogy a pap bácsi csatlakozott hozzánk, így együtt énekeltük a himnuszokat.

3. nap

A Gyergyószentmiklóshoz tartozó Gyilkos-tóhoz érve gyönyörű tájakon haladtunk, majd a Békás-szorosban libasorban végigsétáltunk. Igazán lenyűgöző látványt nyújtott a fejünk fölé magasodó 200-300 méteres párkány, a lábunk mellett rohanó patak.
Gyimes falu határában megmásztuk a Rákóczi-vár romjait. Csíksomlyón a kegytemplomban közösen imádkoztuk el a Székely miatyánkot. Megható jelenet volt. A búcsúestre pontosan érkeztek a helyi diákok. Nagyon kedvesen válaszoltak a kérdéseinkre, majd bemutattuk a botosánka táncunkat. A hangulat a jókívánság lufikkal érte el a csúcspontját.

4. nap

Szejkefürdő volt az első állomás, ami összefonódik Orbán Balázs nevével, akit ide temettek el.

Korondra érkeztünk, ahol a lányok kedvükre „shoppingolhattak”. Körösfőn megnéztük a kalotaszegi varrottasokat, a kápolna gyönyörű kazettás mennyezetét. Királyhágón összeszedegettük a szemetet a buszról majd a parkolóban. Utolsó állomás: Nagyvárad. A barokk Püspöki Palota előtt álltunk meg,majd a kanonoki sornál buszra szálltunk. Hamar eltelt ez a pár nap, bármikor visszatérnénk!